Harmonogram nástupu do školy v týdnu 26. – 30. 4. 2021

V souladu s mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví a manuály Ministerstva školství pokračujeme v týdnu od 26.4.2021 v rotační výuce 1. stupně ZŠ Žernosecká následujícím způsobem:

Prezenční výuka:
2.B, 3.B, 3.C, 4.A, 4.B, 4.C, 5.A, 5.C – nadále navštěvují školu v liché týdny,

distanční výuce pokračují v týdnu od 26.4.2021 třídy:
1.A, 1.B, 1.C, 2.A, 2.C, 3.A, 5.B  školu navštěvují prezenčně nadále v sudé týdny

Ranní příchod do školy bude žákům umožněn od 7:00 do 7:55.
pondělí a čtvrtek– testovací dny – prosíme o dodržení příchodu do školy v následujících časech:
4.C přichází do školy od 7.00 do 7.15 (v 7.15 jsou všichni ve své kmenové třídě)
2.B, 4.A, 5.C přichází od 7.15 do 7.30 (v 7.30 jsou všichni ve své kmenové třídě)
3.B, 3.C přichází do školy od 7.30 do 7.45 (v 7.45 jsou všichni ve své kmenové třídě)
4.B, 5.A přichází do školy od 7.45 do 8.00 (v 8.00 jsou všichni ve školní jídelně)

V ostatní dny (úterý, středa, pátek) příchody všech v rozmezí od 7.00 do 7.55 bez omezení.

Žáci (včetně doprovodu) před budovou školy dodržují rozestupy a mají nasazenou ochranu úst a nosu. Žáci vstupují do školy do prostoru šaten a řídí se pokyny pověřených zaměstnanců školy. Po celou dobu svého pobytu ve škole žáci důsledně dodržují zpřísněná hygienická opatření (pravidelné mytí a desinfekce rukou, rozestupy, ochrana úst a nosu).

Zákonní zástupci jsou odpovědni za to, že žák vykazující příznaky respiračního či jakéhokoli jiného onemocnění (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest) nebude do školy vyslán. Pokud při vstupu do budovy školy bude žák vykazovat příznaky infekčního onemocnění, nebude do školy vpuštěn, a zákonný zástupce má povinnost si žáka neprodleně vyzvednout.

Preventivní antigenní testování – ZMĚNA POSTUPU !!!
Osobní přítomnost žáka ve škole je nadále podmíněna antigenním preventivním testováním, které bude realizováno neinvazivním odběrem (stěrem) z přední části dutiny nosní. Dodávka do celé ČR je ve druhé vlně distribuce jednotná a všem krajům byly v rámci této dodávky distribuovány pouze testy SINGCLEAN. Tyto testy vyžadují manipulaci s roztokem a zkumavkou pro každého testovaného (viz instruktážní video MŠMT).

Prosíme Vás, abyste své děti s novým postupem seznámili, případně jim byli v době realizace oporou osobní přítomností ve škole.  Zákonným zástupcům žáků 1., 2. a 3. ročníku je i nadále umožněna osobní přítomnost při testování.

Účast zákonných zástupců je však omezena pouze na nezbytně nutnou dobu, která je potřeba pro případnou asistenci žákovi při odběru. Neprodleně po odběru zákonní zástupci opouští budovu školy. Během pobytu v prostorách školy jsou tyto osoby povinny dodržovat veškerá nastavená zpřísněná hygienická opatření, tj. mít řádně nasazený respirátor (min. třídy FFP2), po příchodu si dezinfikovat ruce a nasadit si jednorázové ochranné návleky na obuv, dodržovat rozestupy.

Věřte, že sami nejsme spokojeni se změnou typu testu, prosíme Vás tedy o součinnost a spolupráci a předem děkujeme.
Povinné testování se uskuteční vždy v pondělí a ve čtvrtek neprodleně po příchodu žáků do kmenových tříd (žáci se řídí pokyny zaměstnanců školy).

Ve dnech, kdy bude probíhat testování (pondělí a čtvrtek), nebude z kapacitních důvodů otevřena ranní družina.

Testování se neúčastní žáci, kteří jsou aktuálně v ochranné lhůtě, tj. prokazatelně prodělali onemocnění COVID-19 a od provedení testu s pozitivním výsledkem neuplynulo více než 90 dní a prokáží se výsledkem pozitivního PCR testu třídnímu učiteli (elektronicky před zahájením prezenční výuky, nejpozději však před zahájením prvního testování.

Dále nebudou testováni žáci, kteří se prokáží negativním výsledkem POC antigenního testu nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, který není starší 48 hodin, a který byl proveden poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k provádění testů. Negativní výsledek uskutečněného testu žák doloží v listinné podobě třídnímu učiteli nejpozději před zahájením každého testování.

Pokud žák nebude přítomný při testování na začátku vyučování a dostaví se na vyučování později, provede si test pod dohledem pověřené osoby bezprostředně po svém příchodu.

Více informací o testování https://testovani.edu.cz/faq-nejcastejsi-dotazy

V případě zachycení pozitivního výsledku testu u žáka, budou zákonní zástupci obratem telefonicky informováni a poučeni o dalším postupu. Škola se nadále řídí pokyny, které vyplývají z Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví. Bližší informace zde: https://www.msmt.cz/informace-k-provozu-skol-od-12-dubna-2021

Školní družina

Provoz ranní družiny je  v úterý, středu a pátek zahájen v 6:30 a možnost příchodu žáků bude ukončen v 7:15 (žáci přecházejí do svých kmenových tříd). Ve dnech, kdy bude probíhat testování (pondělí a čtvrtek), nebude z kapacitních důvodů otevřena ranní družina. Odpolední odchody žáků ze školní družiny nejsou oproti běžnému režimu nikterak omezeny a řídí se řádem školní družiny. Provoz školní družiny končí každý den bez výjimky v 17:00

Školní klub je z důvodu povinnosti dodržení pravidla homogenity skupin i nadále uzavřen.

Žákům, jejichž rodiče zastávají profese v rámci IZS, je mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví povolena osobní přítomnost ve školní družině, a to i v týdnech, ve kterých v jejich třídě probíhá distanční výuka. ZŠ Žernosecká vyčlenila jedno oddělení školní družiny  a zajišťuje  dopolední a odpolední program v neměnné skupině plně v souladu s Vládním opatřením. V rámci programu se děti  zapojují do distanční výuky své třídy, vypracovávají úkoly a připravují se na výuku.

Příslušnost k vybraným profesím doloží zákonný zástupce potvrzením zaměstnavatele.

Pokud využijete výjimku pro osobní přítomnost svého dítěte ve škole i v týdnech distanční výuky, zašlete prosím tuto informaci na vodickova.klara@zernosecka.cz , uveďte prosím jméno a třídu Vašeho dítěte.

Školní stravování

Žáci, kteří se dle rotačního harmonogramu účastní prezenční výuky, mají oběd automaticky přihlášený. Pro případné změny a odhlašování obědů platí pravidla stanovená Řádem školní jídelny. Pondělní obědy lze aktuálně upravit do pátku 14 hod.

Žákům, kteří se vzdělávají distančním způsobem, budou z důvodu zajištění aktuálních hygienických nařízení obědy vydávány s sebou u postranního vchodu jídelny, a to vždy mezi 11:30 – 14:00 hod. Oběd bude připraven k vyzvednutí v jednorázovém termoobalu. Při čekání na výdej oběda je nutné dodržovat rozestupy a povinnost mít řádně nasazenou ochranu úst a nosu. Tito žáci mají obědy automaticky odhlášeny a v případě, že žáci distančně se vzdělávající mají zájem o odebírání obědů, je třeba, aby si oběd včas přihlásili v systému strava.cz.