Organizace týdne od 10. 5. 2021

V návaznosti na jednání vlády ČR dne 29. dubna 2021 a na základě vydání Novelizovaného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k omezení provozu ve školách a školských zařízeních je povolena osobní přítomnost žáků 2. stupně základních škol v rotačním režimu, tj. střídání celých tříd po týdnu. V souladu s mimořádnými opatřeními Ministerstva zdravotnictví a manuály Ministerstva školství je provoz školy od 10. 5. 2021 (lichý týden) upraven následovně:

6.A, 6.B, 6.C, 8.A, 9.A, 9.B – prezenční výuka zahájena dne 10. 5. 2021 navštěvují školu v liché týdny

2.B, 3.B, 3.C, 4.A, 4.B, 4.C, 5.A, 5.C – nadále navštěvují školu v liché týdny.

7.A, 7.B, 7.C, 8.B, 8.C, 8.D – pokračují distanční formou studia, navštěvují školu v sudé týdny,

1.A, 1.B, 1.C, 2.A, 2.C, 3.A, 5.B – pokračují distanční formou výuky, navštěvují školu v sudé týdny,

NOVĚ: Příchody všech žáků v rozmezí od 7.00 do 7.55  každý den bez omezení. S výjimkou třídy 4.C – pondělní testování začíná v 7.15 v kmenové třídě, ostatní dny dle rozvrhu.

Žáci (včetně doprovodu) před budovou školy dodržují rozestupy a mají nasazenou ochranu úst a nosu. Žáci vstupují do školy do prostoru šaten a řídí se pokyny pověřených zaměstnanců školy. Po celou dobu svého pobytu ve škole žáci důsledně dodržují zpřísněná hygienická opatření (pravidelné mytí a desinfekce rukou, rozestupy, ochrana úst a nosu).

Zákonní zástupci jsou odpovědni za to, že žák vykazující příznaky respiračního či jakéhokoli jiného onemocnění (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest) nebude do školy vyslán. Pokud při vstupu do budovy školy bude žák vykazovat příznaky infekčního onemocnění, nebude do školy vpuštěn, a zákonný zástupce má povinnost si žáka neprodleně vyzvednout.

Prezenční výuka je realizována dle platného rozvrhu. První týden osobní přítomnosti žáků je uzpůsoben tak, aby organizace a náplň vyučování umožnila žákům úspěšnou aklimatizaci na školní prostředí. V tomto týdnu žáci nebudou za případné nedostatky či neúspěch negativně klasifikováni. Všechny vyučovací hodiny v prezenční i distanční výuce začínají v časech standardního rozvrhu – viz Bakaláři.

Preventivní antigenní testování

Osobní přítomnost žáka ve škole je nadále podmíněna antigenním preventivním testováním, které bude realizováno neinvazivním odběrem (stěrem) z přední části dutiny nosní.

Zákonným zástupcům žáků 1., 2. a 3. ročníku je i nadále umožněna osobní přítomnost při testování. Účast zákonných zástupců je však omezena pouze na nezbytně nutnou dobu, která je potřeba pro případnou asistenci žákovi při odběru. Neprodleně po odběru zákonní zástupci opouští budovu školy. Během pobytu v prostorách školy jsou tyto osoby povinny dodržovat veškerá nastavená zpřísněná hygienická opatření, tj. mít řádně nasazený respirátor (min. třídy FFP2), po příchodu si dezinfikovat ruce a nasadit si jednorázové ochranné návleky na obuv, dodržovat rozestupy.

Povinné preventivní antigenní testování žáků 1. stupně se od 3.5.2021 uskutečňuje jednou týdně vždy v pondělí,testování žáků 2. stupně se bude konat dvakrát týdně vždy v pondělí a ve čtvrtek neprodleně po příchodu žáků do kmenových tříd. Ve dnech, kdy bude probíhat testování žáků prvního stupně (pondělí), nebude z kapacitních důvodů otevřena ranní družina.

Testování se neúčastní žáci, kteří jsou aktuálně v ochranné lhůtě, tj. prokazatelně prodělali onemocnění COVID-19 a od provedení testu s pozitivním výsledkem neuplynulo více než 90 dní a prokáží se výsledkem pozitivního PCR testu třídnímu učiteli (elektronicky před zahájením prezenční výuky, nejpozději však před zahájením prvního testování.

Dále nebudou testováni žáci, kteří se prokáží negativním výsledkem POC antigenního testu nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, který není starší 48 hodin, a který byl proveden poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k provádění testů. Negativní výsledek uskutečněného testu žák doloží v listinné podobě třídnímu učiteli nejpozději před zahájením každého testování.

Pokud žák nebude přítomný při testování na začátku vyučování a dostaví se na vyučování později, provede si test pod dohledem pověřené osoby bezprostředně po svém příchodu.

Více informací o testování https://testovani.edu.cz/faq-nejcastejsi-dotazy

V případě zachycení pozitivního výsledku testu u žáka, budou zákonní zástupci obratem telefonicky informováni a poučeni o dalším postupu. Škola se nadále řídí pokyny, které vyplývají z Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví.

Školní družina

Provoz ranní družiny je každý den kromě pondělí zahájen v 6:30 a možnost příchodu žáků bude ukončen v 7.15 (žáci přecházejí do svých kmenových tříd). V pondělí, kdy bude probíhat testování všech přítomných žáků, nebude otevřena ranní družina z kapacitních důvodů. Odpolední odchody žáků ze školní družiny nejsou oproti běžnému režimu nikterak omezeny a řídí se řádem školní družiny. Provoz školní družiny končí každý den bez výjimky v 17:00

Školní klub je z důvodu povinnosti dodržení pravidla homogenity skupin i nadále uzavřen. Informace o kroužcích školního klubu a školní družiny podají konkrétní vyučující/instruktoři.

Žákům, jejichž rodiče zastávají profese v rámci IZS, je mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví povolena osobní přítomnost ve školní družině, a to i v týdnech, ve kterých v jejich třídě probíhá distanční výuka. ZŠ Žernosecká vyčlenila jedno oddělení školní družiny  a zajišťuje  dopolední a odpolední program v neměnné skupině plně v souladu s Vládním opatřením. V rámci programu se děti  zapojují do distanční výuky své třídy, vypracovávají úkoly a připravují se na výuku.

Příslušnost k vybraným profesím doloží zákonný zástupce potvrzením zaměstnavatele.

Pokud využijete výjimku pro osobní přítomnost svého dítěte ve škole i v týdnech distanční výuky, zašlete prosím tuto informaci na vodickova.klara@zernosecka.cz , uveďte prosím jméno a třídu Vašeho dítěte.

Školní stravování

Žáci, kteří se dle rotačního harmonogramu účastní prezenční výuky, mají oběd automaticky přihlášený. Pro případné změny a odhlašování obědů platí pravidla stanovená Řádem školní jídelny. Pondělní obědy lze aktuálně upravit do pátku 14 hod.

 Žákům, kteří se vzdělávají distančním způsobem, budou z důvodu zajištění aktuálních hygienických nařízení obědy vydávány s sebou u postranního vchodu jídelny, a to vždy mezi 11:30 – 14:00 hod. Oběd bude připraven k vyzvednutí v jednorázovém termoobalu. Při čekání na výdej oběda je nutné dodržovat rozestupy a povinnost mít řádně nasazenou ochranu úst a nosu. Tito žáci mají obědy automaticky odhlášeny a v případě, že žáci distančně se vzdělávající mají zájem o odebírání obědů, je třeba, aby si oběd včas přihlásili v systému strava.cz.